تماس بگیرید !
021-88356315

اقلام مصرفی آزمایشگاهی و شیشه آلات

کارشناسان متخصص در آزمایشگاه ها برای انجام امور تحقیقاتی و آزمایش های تخصصی و علمی خود به اقلام و وسایل دقیق آزمایشگاهی نیاز دارند. کاربرد این اقلام در آزمایشگاه ها ضروری و حیاتی اند و باید دارای کیفیت خوبی باشند. اقلام مصرفی آزمایشگاهی بعد از یک یا چند بار مصرف یا دور انداخته می شوند و یا از بین می روند و مجدداً شارژ می شوند. 

 

برخی از اقلام و کالاهای مصرفی در آزمایشگاه
فیلترها و کاغذهای صافی
شیشه آلات آزمایشگاهی
لوازم پلاستیکی ساخته شده از پلی پروپیلن P.P
لوازم عمومی آزمایشگاهی
اقلام مصرفی آزمایشگاهی
شیشه آلات آزمایشگاهی
اقلام مصرفی آزمایشگاهی
اقلام مصرفی آزمایشگاهی
فیلترها و کاغذهای صافی
فیلتر برای جدا کردن یک عنصر از میان انبوهی از عناصر نامطلوب استفاده می شود. (برای تصفیه و بهینه کردن)
جنس و نوع فیلتر
بعضی از فیلترهای سرسرنگی و ممبران جنس خاصی دارند که باید از مشتری پرسیده شود که بیشتر فیلترهای غشایی و سلولزی از این دسته هستند. به طور مثال: RC, MCE, NA, PVDF, CA, PTFE و ....
کاربرد فیلترها
فیلتراسیون، جداسازی ذرات جامد از مایع، خالص سازی
انواع فیلترها
سرسرنگی
کاغذی (ممبران)
کارتوش (استفاده در ست سوکسله)
لوازم پلاستیکی
شیشه آلات آزمایشگاهی
فیلترها و کاغذهای صافی
لوازم پلاستیکی
شیشه آلات آزمایشگاهی

ابزار شیشه ای که در آزمایشگاه جهت پیمانه کردن و اندازه گیری استفاده می شود و به دلیل بی اثر بودن به کاربر اجازه میدهد که مواد شیمیایی را به راحتی با هم مخلوط و نگهداری کرد. 

مانند : بشر، انواع ارلن، استوانه مدرج ، بالن، شیشه درب پیچ دار آبی، بورت، پیپت های ساده و حبابدار، دکانتور، دسیکاتور، لوله آزمایشگاهی ساده و دربدار، انواع مبردها، لام و لامل، پلیت شیشه ای و غیره

انواع کلاس بندی از لحاظ دقت درجه بندی:

A: ظروفی که از میزان خطای اندازه گیری کمتر برخوردار هستند. این ظروف اغلب دارای گواهی تایید از شرکت سازنده هستند که بر اساس مقررات مربوط به استانداردهای معتبری مانند ISO, ASTM ارایه شده است. 

از آنجایی که ظروف شیشه ای کلاس A اغلب از شیشه بروسیلیکات ساخته می شوند میزان مقاومت آن ها نسبت به دما و مواد شیمیایی نیز بیشتر است.  

B: ظروف شیشه کلاس B اغلب از جنس شیشه سودا لایم ساخته می شوند و تلورانس یا میزان خط آنها حدوداً 2 برابر ظروف شیشه ای کلاس A است. 

نکته: ظروف شیشه ای احتیاج به کالیبراسیون دارند که ظروف کلاس A علاوه بر اینکه مقاومت و دقت اندازه گیری بالاتری دارند، از کالیبراسیون دوره ای طولانی تری برخوردار هستند. 

AS: ظروف شیشه ای AS دقتی معادل کلاس A دارند. با این تفاوت که این ظروف در این است که برای خروج سریع تر مایع در بورت ها و پیپت ها طراحی شده اند، یا زمان تحویل آن ها کمتر است. 

نکته مهم : موارد حجمی دارای برگه کالیبراسیون هستند. 

شیشه آلات آزمایشگاهی
شیشه آلات آزمایشگاهی
شیشه آلات آزمایشگاهی
شیشه آلات آزمایشگاهی
انواع شیشه آلات از لحاظ جنس و ساخت

1- بروسیلیکات

رایج ترین نوع شیشه مورد استفاده برای ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی بروسیلیکات است. این نوع شیشه به طور طبیعی شفاف است و مقاومت خوبی در برابر گرما زیاد و شوک حرارتی دارد. 

2- کوارتز

شیشه آلات آلات آزمایشگاهی از جنس کوارتز با نام شیشه سیلیس نیز شناخته می شود. بسیاری از ظروف شیشه ای آزمایشگاهی از سیلیس ساخته می شوند برای کاربردهایی مانند اندازه گیری حجمی، نگهداری و ذخیره نمونه ها یا مواد شیمیایی، مخلوط کردن مواد، تقطیر، کروماتوگرای و ... مناسب هستند.

3- اکتینیک (Amber)

برخی از ظروف شیشه ای آزمایشگاهی به رنگ قهوه ای تیره و یا کهربایی Amber ساخته می شوند. این ظروف معمولاً از جنس اکتینیک هستند و به منظور جلوگیری از تغییر ترکیبات شیمیایی حساس به نور توسط اشعه مادون قرمز، نور مرئی و اشعه ماوراء بنفش طراحی شده اند.

4- سودالایم

برخی از شیشه آلات آزمایشگاهی مانند پیپت، مزور و فلاسک های حجمی به وفور در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای کاهش هزینه های آزمایشگاهی می توان این ظروف را از جنس سودالایم تهیه کرد. این ظروف اغلب شکننده اند و نقطه ذوب کمی دارند و کاربردهای عمومی دارند. 

5- ظروف شیشه ای سیلیکونیزه

این ظروف با سیلیکونیزه شدن برای جلوگیری از جذب املاح در سطوح شیشه و افزایش خاصیت آبگریز بودن آن ها انجام می شود.

لوازم پلاستیکی

اقلام و کالاهایی که پلاستیکی است و از جنس پلی پروپیلن ساخته شده اند و این اقلام اکثراً چند بار مصرف و یا یک بار مصرف اند. 

مانند : انواع سرسمپلر، انواع لوله فالکون، میکروتیوب، کرایوتیوب، پلیت پلاستیکی، انواع فلاسک ها کشت سلولی، بطری های پلاستیکی، بشر پلاستیکی، پی ست آب، پی ست حلال های مختلف، مزور پلاستیکی، پخش کننده، انواع رک ها و غیره.

لوازم پلاستیکی ساخته شده از پلی پروپیلن P.P
 لوازم عمومی آزمایشگاهی
 لوازم پلاستیکی ساخته شده از پلی پروپیلن P.P
دستگاه های کوچک آزمایشگاهی

دستگاه های کوچک آزمایشگاهی که می توان در کارهای آزمایشگاهی استفاده شود و خیلی ساده است و پیچیدگی ندارد. 

مانند : انواع سمپلرها متغیر و ثابت، انواع سمپلرهای چند کاناله، پیپت پرکن برقی و پیپت شارژی، دیسپنسر، بورت دیجیتالی، پمپ روغنی و خشک، رطوبت سنج، دماسنج دیجیتالی، انواع ترمومترها دیجیتالی، تایمرها و غیره...

لوازم عمومی آزمایشگاهی

ملزومات، وسایل و کالاهایی هستند که در 4 طبقه بندی قبلی قرار نمی گیرد ولی در آزمایشگاه به صورت عمومی و روتین استفاده می شوند و جزو اقلام مصرفی محسوب می شوند.

مانند : انواع دستکش ها (وینیل، لاتکس، نیتریل)، انواع گیره ها و بست ها، انواع اسپاتول، انواع جا لوله ها و رگ ها، انواع انبرها، پایه و میله، انواع وسایل توزین و پیمانه ها، انواع پنس آزمایشگاهی، هاون و ظروف های آزمایشگاهی، انواع درهای لوله آزمایش و ظروف مختلف، پارافیلم، انواع لیبل، انواع برس های شستشو ظروف آزمایشگاهی، انواع عینک ها، انواع ماسک، انواع دماسنج، انواع کاغاذ PH، و انواع کاغذ TLC، انواع مگنت ها، انواع سرنگ های HPLC و غیره...